sobota, 8 marca 2014

Zrozumienie

Postanowiłam, zakładając ten blog - nie marudzić.
Ale dziś już nie dałam rady.
Straszliwie męczy mnie ogólnospołeczne niezrozumienie. Nie, ja nie o tym, że mnie społeczeństwo nie rozumie...
Ja o tym, że ludzie:
-NIE CZYTAJĄ ze zrozumieniem
-NIE PISZĄ ze zrozumieniem (za to z duuuużą ilością błędów!)
-NIE SŁUCHAJĄ ze zrozumieniem
-NIE MÓWIĄ ze zrozumieniem.

Dzisiejszy dzień - DZIEŃ KOBIET - jest tego dobrym przykładem.
W sumie każda okoliczność, która wymaga złożenia życzeń, mogłaby być dobrym przykładem.
 Skupiłam się na Dniu Kobiet, bo to jest taka okazja do składania osobistych i, moim zdaniem, intymnych życzeń. Taka okazja to również urodziny czy inna rocznica.
I co słyszymy?
Standardowo zdrowia, szczęścia, pociechy z różnych ludzi, dużo kasy, spełnienia życzeń, stu lat.... To takie normy. I nie mam nic przeciw temu, każdy absolutnie życzyłby sobie powodzenia w tych dziedzinach. Ja również.*
Ale potem zaczynają się schody w postaci:
"Życzę Ci, żebyś............................"
I w wykropkowanym miejscu mamy na przykład:
-dla dziecka: był lepszym synkiem/córeczką, ewentualnie: żebyś był zawsze grzeczny tudzież posłuszny
-dla żony/męża: żebyś mnie bardziej kochał/a
-dla pracownika: żebyś był bardziej wydajny
-dla pracodawcy: żebyś był lepszym szefem
A solenizant (kimkolwiek jest w życiu) dziękuje i jest szczęśliwy. I nawet nie zauważył, że go znowu sponiewierano bo nie był dotychczas wystarczająco grzecznym synkiem/córeczką, bo nie kochał wystarczająco mocno męża/żony, bo nie pracował odpowiednio, bo nie był takim szefem jak powinien.
Składamy życzenia sobie a nie tym, którym powinniśmy!!!
I to wcale nie dlatego, że tak źle myślimy o tych, którym życzenia składamy. Dzieje się tak dlatego, że nie czytamy, nie piszemy, nie mówimy i nie słuchamy ze zrozumieniem.

A na koniec mały przykład tego o czym pisałam:
"Bądź zawsze szczęśliwa, złym losom nieznana,
uprzejma, czuła, tkliwa, przez wszystkich kochana."
Ze wskazaniem na "uprzejma, czuła i tkliwa"**

A ja Wam życzę KOBIETY: bądźcie sobą!!!

 

 ______________________________________________________________
 *  Prócz "sto lat". Nie chciałabym tak długo...
**Przeczytane na facebooku

1 komentarz: